اگر به تحصیل در دانشگاه های خارج از ایران فکر کرده اید، حتما با آزمون های مختلف آشنایی دارید. دانشگاه ها برای پذیرش آزمون های خاصی را در نظر می گیرند. هر کدام از این آزمون ها ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از مهم ترین امتحان ها gre است. نکته بسیار مهم این است که این آزمون یکی از امتحان های بین المللی و سطح بالا محسوب می شود. از این رو باید با آمادگی بسیاری در آن شرکت کرد. به همین دلیل ثبت نام کلاس های gre از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات دقیق در این باره می توانید با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران در تماس باشید.

منظور از آزمون gre چیست؟

یکی از آزمون های بین المللی با اعتبار بسیار بالا که طرفداران بسیار زیادی هم دارد، آزمون جی آر ای می باشد. این آزمون نشان می دهد که شما تا چه حد در زمینه تحصیلی خود موفق هستید. gre یا Graduate Record Examinations یعنی سنجش میزان توانایی های هر فرد. مرکز اصلی این آزمون در آمریکا وجود دارد. هر سال این آزمون توسط موسسه غیرانتفاعیEducational Testing Service برگزار می شود. اگر تمایل به ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد یا مقطع دکتری دارید، آزمون جی آر ای گزینه اصلی شما است. gre آزمونی است که در کشور آمریکا و ۱۶۰ کشور دیگر در دنیا دارای اعتبار می باشد. پس برای موفقیت در آزمون ثبت نام کلاس های gre را فراموش نکنید.

مفاد آزمون جی آر ای چیست؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در ارتباط با آزمون gre بدانید، کسب اطلاع از مفاد آزمون است. قبل از هر چیزی باید بدانید که این آزمون دو نوع است. مدل جنرال و مدل سابجکت. اصلی ترین مدل آن، مدل جنرال است. توجه داشته باشید که آزمون gre به دو صورت کاغذی و کامپیوتری ارائه می شود. اما باید به این نکته توجه کنیم که مفاد آزمون چیست؟ امتحان gre دارای سه بخش اصلی نگارش تحلیلی، استدلال ریاضی و لغت و درک مطلب می باشد. زمان آزمون در کل ۱۷۰ دقیقه است که از این بین ۶۰ دقیقه برای آزمون نگارش تحلیلی، ۳۰ دقیقه برای لغت و درک مطلب و ۷۰ دقیقه برای استدلال ریاضی می باشد.

مفاد آزمون جی آر ای چیست؟

گردش سوالات به این صورت است که ۴۰ سوال برای بخش استدلال ریاضی، ۴۰ سوال برای لغت و درک مطلب و ۲ سوال برای بخش نگارش تحلیلی می باشد. یکی از مهم ترین نکات برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه این است که تنها نمره ریاضی مد نظر می باشد. برای ثبت نام کلاس های gre و کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با این آزمون می توانید به متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران مراجعه کنید.

زمان برگزاری آزمون gre چه زمانی است؟

یکی از اصلی ترین نکات در ارتباط با آزمون جی آر ای امکان برگزاری آن در ایران است. آزمون در شهر های تهران، اصفهان، تبریز، کرمان، آمل، زنجان و یزد برگزار می شود. البته برای کسب اطلاع دقیق از زمان برگزاری می توانید به وب سایت ETS مراجعه کنید. نوع کاغذی جی آر ای که کم کم رو به حذف شدن است سه بار در سال برگزار می شود. برگزاری این امتحان در ماه های سپتامبر، اکتبر و آوریل می باشد. در سال ۵ بار می توانید در امتحان شرکت کنید. مهلت اعتبار gre هم پنج ساله است. اما توجه کنید که اگر در امتحان ثبت نام کنید و بعد آن را کنسل نمایید به معنی یک بار شرکت است.

نکاتی پیرامون ثبت نام  کلاس های gre

در زمان ورود به محل برگزاری امتحان به همراه داشتن تلفن همراه، کاغذ، ماشین حساب و هر نوع خودکار، روان نویس یا مداد ممنوع است. نماینده و مسئولین برگزار کننده امتحان این موارد را در اختیار شما خواهند گذاشت. البته ماشین حساب آنلاین روی مانیتور شما فعال خواهد بود. نتیجه آزمون بین 10 الی 15 روز در حساب کاربری شما در سایت ETS  قابل دسترس خواهد بود. نتیجه آزمون 5 سال اعتبار دارد. شما می توانید نتیجه آزمون را برای 4 دانشگاه به صورت رایگان ارسال کنید. در صورتی که بخواهید ثبت نام خود را لغو کنید تا 4روز پیش از آزمون وقت خواهید داشت.

نماینده ETS جهت احراز هویت شما کارت ملی یا پاسپورت شما را بررسی می کند. بنابراین حتما یکی از این مدارک را به همراه داشته باشید. پس از تائید هویت یک عکس با وب کم از شما گرفته می شود و کامپیوتری که با آن آزمون را انجام می دهید تعیین می شود. زمان ثبت نام کلاس های gre می توانید تمامی موارد را با متخصصان موسسه آموزش عالی نبولا ایران بررسی کنید.